Google China pembuatan kontrak lagi
Home » » China pembuatan kontrak lagi

China pembuatan kontrak lagi

بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

pekerja cina
Aktiviti pembuatan CHINA menguncup untuk bulan kedua berturut-turut pada bulan September, menurut data rasmi yang dikeluarkan pada Isnin yang jatuh pendek jangkaan untuk pengembangan.

Indeks pengurus kerajaan membeli (PMI) berada pada 49,8 pada bulan September, peningkatan sederhana pada 49,2 pada bulan Ogos, menurut China Persekutuan Logistik dan Pembelian dan Biro Statistik Kebangsaan.

Bacaan PMI di atas 50 menunjukkan pengembangan, manakala satu di bawah bahawa mata tanda penguncupan. Hasilnya datang di bawah ramalan median 50.2 dalam kaji selidik dari 11 ekonomi oleh Dow Jones Newswires.

PMI rasmi datang pada tumit kajian rapat ditonton pembuatan China yang juga menunjukkan sektor ini masih dalam pengecutan, tetapi sedikit lebih baik daripada bulan sebelumnya.

Bacaan akhir indeks mangers membeli 'yang dikeluarkan oleh British perbankan gergasi HSBC bagi September adalah 47,9, meningkat daripada 47,6 pada bulan Ogos, HSBC berkata Sabtu.

Walaupun hasil yang lebih baik dalam kedua-dua kaji selidik, sektor pembuatan China terus berjuang sebagai sekali negara ekonomi merah-panas merundingkan kemerosotan yang bermula tahun lepas.

Masalah Global sekitar krisis hutang Eropah, dan ekonomi AS yang lemah masih mengalami pertumbuhan yang suram di tengah-tengah kadar pengangguran yang tinggi, telah heret pada sektor eksport China.

Kedua-dua Eropah dan Amerika Syarikat adalah rakan dagangan utama Cina.

Pertumbuhan ekonomi China menjadi perlahan kepada 7.6 peratus dalam tempoh tiga bulan hingga Jun, untuk mendapatkan hasil yang termiskin dalam tempoh tiga tahun sejak kemuncak krisis kewangan global.

Pelbagai data setakat pada suku semasa ketiga, yang berakhir Ahad, telah meluas yang mengecewakan, memupuk jangkaan pertumbuhan ekonomi mungkin telah diperlahankan lagi semasa tempoh.

Angka Keluaran Dalam Negara Kasar bagi tempoh tiga bulan melalui September dijadualkan akan dikeluarkan pada pertengahan bulan Oktober.

Pihak berkuasa China telah menyatakan keyakinan mereka akan mencapai sasaran 2012 pertumbuhan ekonomi mereka sebanyak 7.5 peratus bagi 2012, walaupun yang akan menandakan kelembapan mendadak daripada 9.3 peratus melanda tahun lepas dan 10.4 2010 peratus.

Mereka telah mengambil langkah-langkah tahun ini untuk memperkukuh ekonomi dengan dua potongan kadar faedah yang berturut-turut cepat, dan dengan melonggarkan sekatan berapa banyak wang ke atas bank mesti terus tangan dalam usaha untuk meningkatkan pinjaman dan pertumbuhan.

Setakat ini, langkah-langkah yang telah mempunyai kesan yang sedikit. Penganalisis telah dibahagikan ke atas prospek untuk lebih kebimbangan rangsangan diberikan bahawa terlalu banyak boleh membuktikan berbahaya dalam jangka masa panjang.

Ketidaktentuan politik mendahului perubahan kepimpinan sekali-dekad bersedia untuk mula mengambil tempat pada Komunis utama, Parti set kongres untuk bulan November juga telah dipersalahkan kerana mengganggu pegawai daripada perkara-perkara ekonomi.

Sumber : http://www.news.com[dot]au/business/markets/china-manufacturing-contracts-again/story-e6frfm30-1226485919743
Q6ECCYT2UZVC

Title Post: China pembuatan kontrak lagi
Rating: 100% based on 99998 ratings. 5 user reviews.
Author: Unknown

Terimakasih sudah berkunjung di blog soryakun, Jika ada kritik dan saran silahkan tinggalkan komentar

Jika Anda menyukai Artikel di blog ini, Silahkan klik disini untuk berlangganan gratis via email, dengan begitu Anda akan mendapat kiriman artikel setiap ada artikel yang terbit di Creating Website

0 komentar:

Follow me

 
Template By : Creating Website
Copyright © 2011. Sekedar Berbagi Info - All Rights Reserved
  • Laptop Reviews
  • Q6ECCYT2UZVC -
    Proudly powered by Blogger